تبلیغات
دفتر اسناد رسمی شماره 10 حوزه ثبتی نیشابور

دفتر اسناد رسمی شماره 10 حوزه ثبتی نیشابور
 
قالب وبلاگ
نظر سنجی
نظر شما راجع به وبلاگ






عضای هیات مدیره كانون سردفتران و دفتریاران با رییس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور دیدار و گفت وگو كردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی كانون سردفتران و دفتریاران ، این دیدرا روز گذشته در محل دفتر ریاست سازمان ثبت انجام شد و در ابتدا دشتی اردكانی رییس كانون سردفتران و دفتریاران، ضمن گرامیداشت دهه فجر، با بیان اینكه امیدواریم ابلاغ بودجه كانون از سوی سازمان ثبت تا پیش از سال جدید موجبات پیشگیری از مشكلات را فراهم آورد، گفت: درآمدهای كانون سردفتران و دفتریاران پایین آمده و بازنشستگان صنف از حقوق پایین خود ناراضی هستند و امیدواریم با افزایش حق التحریر دفاتر اسنادرسمی این مشكل مرتفع شود.

وی با بیان اینكه سازمان امور مالیاتی در برخی از موارد مشكلاتی را برای سردفتران اسنادرسمی ایجاد كرده است و این مسئله موجبات رنجش خاطر دفاتر اسناد رسمی شده است در حالی كه مالیاتها برای این سازمان از سوی همین دفاتر وصول می شود اما هر روز به چالش كشیده می شوند، خواستار حمایت مجدّانه سازمان ثبت در این رابطه شد.

 

همچنین عظیمیان، عضو هیات مدیره و رییس دفتر حقوقی كانون سردفتران و دفتریاران نیز نكاتی را درخصوص گلایه همكاران از كمبود درآمدی دفاتر اسنادرسمی، مشكلات قطعی سیستم پوز در دفاتر، خدمت رسانی ضعیف شركت پرداخت الكترونیك سامان، مالیات بر ارزش افزوده و ارتباط كانون مركز با كانون سایر استان ها بیان كرد.

 

همچنین محمد گودرزی، ‌عضو هیات مدیره و رییس دفتر نظارت و بازرسی كانون سردفترن و دفتریاران پیشنهاد كرد جلسات مشتركی به صورت دو هفته یكبار با بخش فناوری اطلاعات سازمان ثبت تا رفع تمامی مشكلات سامانه ثبت آنی برگزار شود.

 

احمدعلی سیروس، دیگر عضو هیات مدیره كانون سردفتران و دفتریاران نیز درخصوص ماده 7 قانون كاداستر و تكلیف دفاتر و اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی نكاتی را بیان كرد.

 

در ادامه ‌رییس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور ضمن خوشامدگویی گفت: بحث من بر ارتقاء جایگاه سردفتری است و نه تنها افزایش درآمد دفاتر اسنادرسمی. حقیقتاً نسبت به سازمان ثبت و جامعه سردفتری مناسب با خدمات ارایه شده جایگاه وجود ندارد و علت آن هم آسیب های فراوانی است كه با آن روبرو هستند و نگاه ها به سردفتری نگاه مناسبی نبوده و این مجموعه یكی از سنگین ترین بخشهای حقوقی قوه قضاییه دیده می شود. باید با تفاهم و فهم مشترك به سمت ارتقا پیش برویم.

 

تویسركانی افزود: مردم در مورد مسائل ثبتی با مشكلات فراوانی روبرو بودند، مشكلاتی كه از آنان سلب اعتماد می كرد و این هم نیاز به تحولی اساسی داشت. اقدام در خصوص ثبت آنی اقدام مهمی بود و گویا گمشده ای پیدا شده است. در سیستم قبلی ثبت در برخی موارد پاسخگویی لازم وجود نداشت و بسیاری از عملیاتها مشخص نبود این مسائل در سیستم جدید رفع شد.

 

وی با توجه به اینكه اگر قصد داریم به عنوان یك مجموعه كارآمد مطرح باشیم و به كنوانسیونهای بین المللی بپیوندیم باید همه تلاش خود ره به كار ببندیم، گفت: دارایی با همه هزینه هایی كه انجام می دهد در حال حاضر نمی تواند آمار دقیقی ارائه كند ولی ما امروز مدعی هستیم كه با ارائه آماری دقیق و شفاف پیشرو هستیم. این سامانه جدید جلوی فساد را گرفته است و مردم حقیقتاً در این سیستم شاهد عملكرد شفاف ما هستند و اگر در سیستمی اقدامات شفاف، مشخص، دقیق و مستحكم نباشد هر روز دچار یك فساد دیگر می شویم.

 

‌رییس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اشاره به حذف هزینه میلیاردی كاغذ از ثبت و معاملات تاكید كرد؛ ما باید مجموعه كارآمد و منظم داشته باشیم و من مجموعه نظام را مجموعه واحدی می بینم و ما امروز به دنبال منافع شخصی نیستیم و من دغدغه ای جز اینكه كار مردم دقیق تر و سریعتر انجام شود ندارم.

 

وی به سپردن برخی امور به كانونهای سایر استانها اشاره و بر كاهش هزینه ها تاكید كرد. همچنین بر واسپاری امور به كانونهای سردفتری سایر استانها نیز تاكید كرد.

 

تویسركانی با اشاره به ماده 69 قانون دفاتر اسناد رسمی اظهار داشت كه این مورد در حال حاضر در مركز پژوهشهای مجلس درحال پیگیری و بررسی است.

 

رئیس سازمان ثبت و املاك كشور ضمن تاكید بر افزایش ارتباطات بین المللی با سایر كشورها به ویژه كشورهای عضو اتحادیه جهانی سردفتران بر لزوم انجام كار هماهنگ در این راستا تاكید كرد.

 

وی همچنین در خصوص قطعی دستگاه پوز در دفاتر اسناد رسمی با اذعان بر اینكه این قطعی سیستم، مشكلاتی را در دفاتر اسناد رسمی ایجاد كرده است به مذاكرات با مراكز مربوطه اشاره و اعلام كرد در صورت لزوم به ادامه كار با شركت مربوطه پایان خواهیم داد و اگر شرایط مناسب بود بانك مربوطه را تغییر خواهیم داد.

 

وی با بیان اینكه كارگروهی در خصوص ثبت آنی مرتباً در حال تشكیل است و ما هم به نوبه خود یاری گر دوستان هستیم تاكید كرد كه با طرح این مشكلات در كارگروه و تصمیم گیریهای به موقع شاهد مشكل در ثبت آنی باشیم.

 

رئیس سازمان ثبت و املاك كشور در مورد درخواست برخی از سران دفاتر در زمینه افزایش میزان حق التحریر، از هیأت مدیره كانون سردفتران خواست كه بررسی های لازم را انجام دهند و نتیجه را به سازمان ثبت اعلام كنند. برای تحریر باید كف و سقف مشخص باشد و برای آن بازه ای تعیین شود و استدلال داشته باشد و دریافتی باید شفاف باشد.من سیستم بنگاهی را قبول ندارم كسانی كه كد رهگیری داشته اند باید آمار دهند و مجبور به اطلاع رسانی باشند. امروز در كشور كسی نمی داند چقدر برای كد رهگیری دریافت شده است و اطلاعات آن كجاست.

 

تویسركانی با تاكید بر نقش دفاتر اسناد رسمی در تحقق مواد قانون در خصوص نقل و انتقال املاك به موجب سند رسمی اظهار داشت: در خصوص مواد 46 و47 و 48 قانون ثبت(درخصوص قولنامه ها)، دفاتر اسناد رسمی می توانند یاری گر سازمان ثبت باشند و در نقل و انتقال املاك به موجب سند رسمی و مصلحت جامعه بیش از پیش عمل شود. اگر تمام نقل و انتقال املاك رسمی شود تمامی مشكلات ناشی از این مواد برطرف می شوند. همچنین مواد 147 و 148 مربوط به اسناد اتومبیل هم در همین راستا است. در این زمینه نحوه طرح بسیار مهم است. باید مقالات حقوقی نوشته شود و در راستای توسعه ثبت رسمی و آسیبهای جامعه ناشی از نقل و انتقالات عادی باید بیش از پیش اقدام شود و من مدافع آن هستم.


****به نقل از سایت کانون سردفتران و دفتریاران

[ سه شنبه 29 بهمن 1392 ] [ 11:14 ق.ظ ] [ سردفتر ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ


این وبلاگ متعلق به دفتر اسناد رسمی شماره 10 نیشابور
سردفتر: یزدان مهر دفتر یار : آقاداداشی
آدرس: نیشابور خیابان 15 خرداد(دارایی) روبروی بیمه آسیا
تلفن: 3348554 : فکس :3332702-0551
ایمیل : mahzar10_neyshaboor@yahoo.com
hadi_aghadadashi10@yahoo.com

آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب